الاثنين، نوفمبر 17، 2008

حلم كاذب





كنت اعيش بلا امل في الحياه
فوجدت فيها نبضاً
لست اعرف منتهاه
أحسست قلبي ينبض من جديد
ووجدت في عيني املاً
مثل طفل وليد
ووجدت في ساحه الحب القديم
روضه ينبت زهرها
ورايت في حبك حلماً
عاد من بين السنين
ووجدت عيني تزرف دمعها
خوفاً من ألماً جديد
فأنا حين احببتك احببت الحياه
لأنك انت فيها
وأخاف ان تهجرني الحياه
لا أعلم لما احببتك
لكن قلبي ظل ينبض بحبك

يقولون ان أول ما يعشق في الانسان هو العين
لكني حين احببتك لم تراك عيني
ولكن قلبي رائك واحبك


لكن يا حبيبي خوفي الذي قد كان
اصبح له اليوم في حياتي مكان
فقد تركتني
وتركت عندي حباً لن تقتله السنين
وألمً لن يداويه الحنين

اتراك تدرك مافعلت حين قتلت طفلي الوليد؟؟
اتراك تدرك ما اصبحت انا؟؟

انا يا حبيبي من دون حبك لست الا قطعه جليد
واراك تنظر من بعيد وانا أزرف دمع عيني من جديد
وكأنني لم اكن في حياتك الا لحظه عيد
وكانك تقول لي سأهجرك واحب من جديد


بقلم
فراشه الشتاء

هناك 16 تعليقًا:

حبيبه يقول...

اول تعليق
ازيك يااجمل سهر؟
انا مش عارفة اقولك ايه لان بجد مفيش كلام يقدر يوصف اعجابي بكلماتك وباحساسك الجميل
انا باحس ان الكلمات دي فعلا من قلبك علشان كدة بتوصل بسرعة
تحياتي لكي

Unknown يقول...

اصعب ما يمر به الانسان ،،

ان يحلم بحلم كاذب ،،

وصل لقلوبنـا،،


احسنت

mohamed ghalia يقول...

فراشة
بجد إحسايك عالى قوى وكلماتك جميلة جدا
كنت اعيش بلا امل في الحياه
فوجدت فيها نبضاً
لست اعرف منتهاه
أحسست قلبي ينبض من جديد
ووجدت في عيني املاً
مثل طفل وليد
تقبلى تحياتى
دمتى بكل الود

ذو النون المصري يقول...

حلم كاذب
حمل كاذب
اعتقد ان فيه ترابط معني مع ترابط اللفظ بين الكلمتين

Kiara يقول...

احساسك عالي بس صعب اوي

غير معرف يقول...

كنت اعيش بلا امل في الحياه
فوجدت فيها نبضاً
لست اعرف منتهاه
أحسست قلبي ينبض من جديد
ووجدت في عيني املاً
مثل طفل وليد
احساس رائع منك الكلام فعلا بيخرج من قلبك وبيلمس فيا اشياء وبيحكي كل كلمة انا عاوز اقولها
تسلم اديكي يا جميل

حياه بلا عنوان يقول...

السلام عليكم سعات الانسان بيحلم بحلم كاذب بس المهم انو يفوق منه على طول غير الانسان اللى يحلم بالحلم الكاذب ويعيشه ويصدقو دى شىء بشع والبوست كتير جميل

سهر الليالي يقول...

حبيبه
انا الحمد لله بخير
يارب انتي كمان تكون بخير
بجد انت علي طول وحشاني
وبفرح لما بلاقي وجودك منور دنيتي
ربنا ما يحرمني منك ابدا
وياريت نكون اصحاب
ميرسي علي كلامك الرقيق
كلامك دا فخر ليا
وسعيده بجد ان كلامك واحساسي بيعجبك يا جميلتي
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

قلب المحبه
الحلم الكاذب صعب فعلا لانك بتفوق منه علي وهم وصدمه بضيع اجمل احسيس عاشت جواك
شكرا لوجودك
البلج منور
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

mohamed ghalia
تسلملي يارب
ميرسي خالص علي رقتك اللي ملت المكان
وجودك هنا بيسعدني
انا بجد فرحان بكلمك يارب اكون استحقه
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

ذو النون المصري
ربما هناك ترابط في المعاني والاحساس
فلحلم الكاذب هو حمل حملناه في قلوبنا علي امل ان يتحقق ولكننا استفقنا علي صدمه عدم وجوده اصلا
اشكر لك وجودك العطر
دام لي هذا التواجد دوما
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

مولان
حبيبه قلبي
ميرسي علي رايك في احساسي
يمكن احساسي صعب شويه لان شفت كتير
وعنيت اكتر من سني فشفت وحسيت حاجات صعبه حتي اني اوصفها بكلام
اشكرك جدا علي مرورك وما ترمتي من اثر طيب جميل
كوني هنا دوما
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

غير معروف
ميرسي علي رايك ووجودك منور البلج
يارب دايما تكون موجود
اتمني انك تكون معروف ولو حتي تسيب اسمك
كن دوما هنا تجدني في الجوار
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

حياه بلا عنوان
الحياه مليانه حاجات كتير وحشه ومؤلمه
والحلم كتير بيبهرنا ونتوه فيه
وبعد ما نعيشه ونصدقه نفوق علي كذبه علي وهم وانسكار بس بعد فوات الاوان
اشكرك علي مرورك الاكثر من رائع
دام لي وجودك
تحياتي
فراشه الشتاء

zainab يقول...

لكن يا حبيبي خوفي الذي قد كان
اصبح له اليوم في حياتي مكان
فقد تركتني
وتركت عندي حباً لن تقتله السنين
وألمً لن يداويه الحنين

ياأحلى سهر
عايزة أقولك إنى حاسه إن الكلمات الرائعه دى من جواك
فهى فعلا صادقة الإحساس

ايمن الوليدى يقول...

تختلط المشاعر ويتوهج الاحساس ليذيب الجليد وكنتى فى ظل الحب ورده تهدى بين الاحباء وتعيش احسست بكلماتيك وايقظتى ثوره قلبى لينبض على رقى احساسك من جديد واصبح سهر الليالى نجمه تتئلق فى سماء العشق من جديد فانتى تصنعين الحب من جديد ولا تخافى فانتى وليده الدنيا من جديد اانتقيتى كلماتك من بستان الحياه وكنتى للروح نسمه تنعشها من جديد ،، مع ارق تحياتى اليكى