الثلاثاء، أكتوبر 21، 2008

جنه حبيب عمري



احببتك وعشقت في الليالي سهر ليلاك
عشت بين احضانك وطرت في سماك
وهبتك رحيق عمري وتنفست بلواك
كنت اظنك يا حبيب عمري ملاك
اسميت حياتي معك جنه وعشت بها هلاك
نظرت اليك في صمت وانا اراك
تزرع بستان ازهاري اشواك
توارت ضحكتي مع الايام وبقي بداخلي معناك
فرشت لك اجنحتي لترتاح عليها فذبحني هواك


تحبني حباً يهزر الكون وتنزع روحي بيداك!!
تملي عليا وعودك بالامس واليوم تصارحني بندم علي حبي يملا دنياك!!

كيف استطعت ان تقتل الحب بين السطور؟
كيف سمحت ان يغتالنا القدر الجسور؟
متي بنيت حائط علي قلبك يمنع حبي من العبور؟
كيف هانت عليك دموعي لتغرقها في البحور؟
كيف استطعت ان تهجرني وتعاملني بهذا الفتور؟


بقلم فراشه الشتاء

هناك 8 تعليقات:

MY FATE يقول...

كلمات حلوة كالعادة يعنى
بس عامة أنا ليا وجهة نظر كده بتقول
أن اللى بيحب مش بيقدر يجرح
ولو جرح يبقي ما حبش أصلا
عشان كده مش لازم أبدا الواحد يبكي أو يندم على جرح حصله
تسلمي على البوست الحزين
سلام

غير معرف يقول...

كلمات جميلة وحلوة اوي
مرسي للكلمات الرائعة ده

romansy يقول...

انا لم اقتل الحب ولا انا الذى بنيت حائط على قلبى بل كل هذا لا حميكى
نعم احميكى
فقد بنيت حائطا لكى احبسك داخل قلبى
فهل تسمحى ان تكونى سجينه بداخله

ذو النون المصري يقول...

الحياة مشاكل و اي حب معرض لكل الاحتمالات
يعني مش كل قصة حب انتهت نهاية سعيده
ربما في الافلام فقط
و اعتقد ان شباب مصر كلهم الان احبوا و لا نالوا من احبوهم
لكن عموما كلمات البوست محاوله جيده للتعبير من خلال الشعر
تحياتي

سهر الليالي يقول...

ساره حبيبه قلبي
ربنا يخليكي ليا يا قمري
منوره البلج
وجهة نظرك صح اكيد
بس فين بقي اللي يعمل كدا
ويحب باخلاص
وهو مش بيبقي ندم علي شخص او جرح
بس بتصع عليه نفسه واحساسه اللي ضاع واتقتل مع الايام

تسلميلي
تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

غير معروف
اخجلتني بكلماتك الرقيقه واهتمامك باللي بكتبه
وتشجيعك المستمر دايما

تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

romansy
مما كنت تحميني
لقد قتلت الحب في قلبي بهجرك
واليوم جات تخبرني بحبك
كيف لي ان اصدق غدرك

حضورك كان اكتر من رائع
كلمات جميله

تحياتي
فراشه الشتاء

سهر الليالي يقول...

ذو النون المصري

اشكرك واحييك علي حضورك القوي
ورايك الصائب
كن هنا دوما يضئ بحضورك المكان
تحياتي
فراشه الشتاء